Przykład Dacii oraz Skody doskonale pokazuje jak można ożywić dawno zapomnianą markę

18Dacia podobnie jak jeszcze kilka lat temu Skoda, zaliczała się do marek które nie prowadziły jakichkolwiek rozległych działań i nie miały szansę zaistnieć na europejskich rynkach motoryzacyjnych. Oczywiście wszystko zmieniło się w momencie pojawienia francuskiego inwestora oraz bazowaniu i skorzystaniu z jego patentów, mowa tutaj nie o kim innym a Renault. Dacia otrzymała drugie życie, choć nikt nie zakładał tak ogromnego sukcesu i sprzedaży na tak wysokim poziomie w pierwszym roku prowadzenia produkcji takich modeli jak Logan. Historia Skody jest również bardzo ciekawa, zakończenie pewnego etapu na modelu Favorit spowodowało, iż marka ta znikła na kilka lat aż impuls do działania dał jej niemiecki Volkswagen. Nie dziwi zatem fakt, iż modele typu Octavia oraz Fabia są do niektórych modeli podobne pod względem wyglądu czy zastosowanych rozwiązań. W obu przypadkach mówimy jednak o możliwości ożywienia zapomnianej marki, co daje wiele do myślenia w aspekcie naszego krajowego rynku motoryzacyjnego.