Mitsubishi jako marka nie zniknie z rynku, Nissan podał mu pomocną dłoń

159Mitsubishi jako marka nie zniknie z rynku, Nissan podał jej pomocną dłoń i przejął większościowy pakiet akcji zapewniając temu znanemu i azjatyckiemu producentowi samochodów osobowych możliwość dalszego funkcjonowania. Niestety jego największym błędem było oszukiwanie na przestrzeni lat a raczej wprowadzanie całego rynku motoryzacyjnego w błąd co do emisji spalin, koszta jakie ta afera za sobą poniosła przerosły jego finansowe możliwości. Oczywiście warto dodać, iż na przestrzeni ostatniej dekady Mitsubishi sprzedał na europejskich rynkach setki tysięcy swoich modeli samochodów osobowych. Mówimy tutaj zatem o marce liczącej się na całym świecie a co za tym idzie generujące ogromne zyski, niektórzy obserwujący sytuację w branży motoryzacyjnej uważają, iż Nissan dokonał świetnego posunięcia. Jak najbardziej Mitsubishi będzie dalej działać pod odrębną marką jednak zmiana właściciela wymusiła na nich swoistą potrzebę dostosowania się do pewnych standardów, co już zresztą od pewnego czasu robią.