Jak Ferrari i Lamborghini zdobyły serca bliskowschodnich odbiorców

168Ferrari oraz Lamborghini jako pierwsze zdecydowały się na większą adaptację rynków bliskowschodnich, było to dosyć ryzykowne posunięcie i nikt nie deklarował swoistego sukcesu. Jednak taki stał się faktem a pierwsze salony otwarte w Arabii Saudyjskiej czy Jemenie, sprzedały w ciągu miesiąca więcej modeli powyższych producentów niż wszystkie europejskie w tym samym czasie. Oczywiście taki popyt to efekt sytuacji finansowej oraz swoistego przepychu jaki bez wątpienia po części charakteryzuje tamtejsze rynki motoryzacyjne, powoli doceniają ten fakt inni producenci. Można powiedzieć, iż działanie w tym kierunku ma nie tylko uzasadniony sens, lecz jak mieliśmy okazję przekonać się w przeszłości, w sytuacji gdy rodzi się kryzys migrowanie producentów samochodów stało się czymś oczywistym i nader trafnym. Dlatego kolejnym krokiem było w przypadku powyższych producentów dostrzeżenie potencjału który generuje Azja, i pójście w ślady Porsche jakie pierwsze pojawiło się w Chinach, Indiach a nawet Rosji.