Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z kryzysem?

16Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z kryzysem? Oczywiście na wielu płaszczyznach próbowano tutaj działać i wprowadzać konkretne rozwiązania, nie każdy plan naprawczy okazał się jednak skuteczny. Inwestowanie w marki których kondycja finansowa była tragiczna stało się możliwością do zwiększenia zakresu działania, największą aktywnością w tym aspekcie mogą pochwalić się chińscy inwestorzy. Jednak także na europejską skalę przyniosło to zamierzony efekt, Renault reaktywowało Dacię licząc na podobny sukces jak w przypadku Volkswagena i Skody, co ciekawe odniosła jeszcze większy. Pewnie, iż w większości firm motoryzacyjnych diametralną rolę odegrało wsparcie ze strony rządu, jakie dostrzega potencjał tego sektora gospodarki niemal każdego kraju. Ratowanie Forda oraz całego koncernu GM było tak naprawdę pierwszą okazją do tego by uświadomić sobie ten fakt, choć nie obyło się bez sprzedania kilku patentów a tym bardziej marek jak Jeep oraz Chevrolet, które z chęcią przejęli wspomniani chińscy inwestorzy.