Branża motoryzacyjna posiada ogromny potencjał marketingowy

70Branża motoryzacyjna posiada ogromny potencjał marketingowy, nie od dziś mówi się o niej jako najbardziej medialnej, wykorzystują to także producenci samochodów osobowych, którzy w ten sposób promują swoje marki lub konkretne działania. Oczywiście nie powinno to nikogo dziwić, pojawienie się firm motoryzacyjnych tam gdzie jest największy odbiór czy też skupiona jest uwaga nie jest niczym innym jak nakreślonym na szeroką skalę działaniem typowo marketingowym. Obecnie niemal wszystkie marki motoryzacyjne zdają sobie z tego faktu sprawę, reklama odgrywa w ich przypadku kluczową rolę jeżeli chodzi o zdobycie pozycji na konkretnych rynkach zbytu. Z drugiej jednak strony potencjał w tym aspekcie wpływa korzystnie na rozpoznawalność danej marki, wzbudza zaufanie oraz przekonuje do zapoznania się z ofertą zanim jeszcze konkretny model trafi do sprzedaży. Nic nie wskazuje na to aby motoryzacja miała stracić wizerunkowo na aferach i kryzysie jaki miał miejsce kilka lat temu, wbrew temu co się wydaje niekiedy wręcz zyskała.